eLearning Ο.Π.Α. - Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών

eLearning Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Πατήστε για να ενημερώνεστε για το πρόγραμμα

Συνεχίστε να μαθαίνετε νέα για το πρόγραμμα, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Έναρξη Μαθημάτων: Φεβρουάριος 2020 Λήξη Εγγραφών: Φεβρουάριος 2020

Java: Από το Α στο Ω – Entry-to-Mid Level

Το Πρόγραμμα αυτό αποτελεί το 1ο μέρος μίας ακολουθίας προγραμμάτων για τη διδασκαλία προγραμματισμού Η/Υ. Στο 1ο μέρος υποθέτουμε ότι οι εκπαιδευόμενοι δεν έχουν καμία προηγούμενη (ή μικρή) εξοικείωση με τον προγραμματισμό και την Πληροφορική. Ακολουθούμε, έτσι, τη φιλοσοφία του αείμνηστου Καθηγητή Πληροφορικής του Οικ. Παν. Αθηνών, Ιωάννη Κάβουρα: «Ας μάθουμε πρώτα να προγραμματίζουμε με δομημένο τρόπο και μετά ας μάθουμε να το κάνουμε με Αντικειμενοστραφή προγραμματισμό». Το Πρόγραμμα αυτό ξεκινάει από το Α του προγραμματισμού με Java εισάγοντας τους εκπαιδευόμενους στον Δομημένο προγραμματισμό και στη συνέχεια στον Αντικειμενοστραφή προγραμματισμό. Οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναπτύσσουν προγράμματα με τη χρήση του ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης εφαρμογών IntelliJ IDEA μέσα από πρακτικά παραδείγματα βασισμένα σε βιντεοδιαλέξεις, σημειώσεις, ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, εργαστήρια και εργασίες καθώς και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Σε ποιους απευθύνεται

  • Εκπαιδευόμενοι χωρίς πρότερη εμπειρία και γνώση στον προγραμματισμό που επιθυμούν να αναπτύξουν τις προσωπικές ή επαγγελματικές τους δεξιότητες
  • Το πρόγραμμα είναι κατάλληλο ως entry-level για όσους θέλουν να φτάσουν στο επίπεδο mid-level και τη συνέχεια με το Πρόγραμμα Java Α-Ω: Advanced Level, να εκπαιδευτούν σε προηγμένες δεξιότητες στη γλώσσα Java. Επίσης σε ένα 3ο στάδιο το Πρόγραμμα Java Α-Ω: Full stack Level οδηγεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σε επαγγελματικό επίπεδο προγραμματισμού με τη γλώσσα Java

Ενότητες

Ενότητα 1 - Εισαγωγή

  1. Εισαγωγή στην Java
    • Ιστορική εξέλιξη
    • JRE/JDK – OpenJDK
    • Εκδόσεις της γλώσσας Java (Java versions)
    • Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών (IDEs)
    • IntelliJ IDEA
    • Το πρώτο πρόγραμμα – Hello World
    • Σχόλια και εσωτερική τεκμηρίωση

Ενότητα 2 – Δομημένος Προγραμματισμός

  1. Τύποι Δεδομένων – Ο Τύπος Ακέραιος (int)
    • Δεδομένα, Τύποι Δεδομένων και μεταβλητές
    • Πρωταρχικοί Τύποι Δεδομένων
    • Δηλώσεις μεταβλητών και αναγνωριστικά
    • Ο τύπος int, Αριθμητικοί τελεστές και παραστάσεις ακεραίων
    • Typecast και μετατροπή τύπων
    • Έξοδος ακεραίων, Είσοδος με Scanner
    • Σφάλματα προγραμματισμού
    • Συναρτήσεις / Διαδικασίες / Μέθοδοι
  2. Η δομή δεδομένων boolean και οι δομές ελέγχου while και if
    • Συνθήκες Αλήθειας, Μεταβλητές τύπου boolean
    • Σχεσιακοί τελεστές – Λογικοί Τελεστές
    • Παραστάσεις και εκχωρήσεις
    • Είσοδος / Έξοδος τιμών boolean
    • Δομές Ελέγχου while – do/while
    • Δομή Ελέγχου if – if/else – nested if
    • Τριαδικός τελεστής
  3. Ο τύπος δεδομένων Χαρακτήρας και οι δομές ελέγχου for και switch
    • Αναπαράσταση χαρακτήρων – ASCII / Unicode
    • Ο τύπος δεδομένων char, Συγκρίσεις
    • Είσοδος / Έξοδος τιμών τύπου char
    • Η δομή ελέγχου for, Η εντολή switch
    • Εισαγωγή στον Δομημένο Προγραμματισμό
    • Εκτέλεση και έλεγχος προγράμματος
  4. Αριθμοί κινητής υποδιαστολής (Float/Double)
    • Αναπαράσταση πραγματικών αριθμών
    • Οι τύποι δεδομένων Float / Double
    • Τελεστές, Typecast, Είσοδος Έξοδος
    • Σφάλματα Αναπαράστασης και υπολογισμού

Ενότητα 3 – Σύνθετοι Τύποι Δεδομένων – Arrays και Strings

  1. Πίνακες (Arrays)
    • Δήλωση πίνακα - Αρχικοποίηση πίνακα
    • Πρόσβαση σε θέσεις πίνακα
    • Πρωταρχικοί και σύνθετοι τύποι δεδομένων (Primitive vs reference)
    • Μονοδιάστατοι πίνακες
    • Ο τελεστής new - Δείκτες και αναφορές
    • Πολυδιάστατοι πίνακες
    • Η κλάση Arrays
  2. Η δομή δεδομένων String
    • Συμβολοσειρές και η κλάση String
    • Immutability και String Constant Pool
    • Συλλογή σκουπιδιών (Garbage Collection)
    • Πίνακες χαρακτήρων και Strings
    • Ανάγνωση, αναζήτηση και ανάλυση Strings (Read, Search and Parse Strings)
    • StringBuilder

Ενότητα 4 – Εξαιρέσεις, Είσοδος/Έξοδος και Εφαρμογές

  1. Χειρισμός Λαθών – Εξαιρέσεις
    • Κατηγορίες Εξαιρέσεων
    • Σύνταξη και παραδείγματα
    • Αυτόματη διαχείριση πόρων
  2. Είσοδος/Έξοδος δεδομένων από/σε αρχεία
    • Java I/O
    • Input/Output Ροές, Τύποι Ροών
    • Αρχεία χαρακτήρων
    • Αρχεία χαρακτήρων με Scanner και PrintWriter
    • Ροές bytes
  3. Εφαρμογές και παραδείγματα στον Δομημένο Προγραμματισμό
    • Δομημένος Προγραμματισμός
    • Συναρτήσεις / Διαδικασίες / Μέθοδοι
    • Μέθοδοι σε βάθος
    • Τυπικές παράμετροι, πραγματικές παράμετροι
    • Τοπικές μεταβλητές, καθολικές μεταβλητές
    • Μέθοδος περάσματος κατά τιμή
    • Swap , τιμές εξόδου, Κλήση μεθόδων
    • Έλεγχος, Δοκιμαστικά δεδομένα, Αναμενόμενα αποτελέσματα

Ενότητα 5 – Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός

  1. Κλάσεις, Αντικείμενα, Δημιουργοί και Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
    • Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
    • Απόκρυψη πληροφοριών και ενθυλάκωση
    • Χαρακτηρισμοί πρόσβασης, Δημόσιες vs ιδιωτικές μέθοδοι
    • Packages, Κλάσεις και αντικείμενα
    • Δημιουργοί, setters / getters (mutators / accessors)
    • Μοντέλο πελάτη – εξυπηρετητή
    • Σχεδιασμός κλάσεων με UML
    • Υπερφόρτωση και υπερφόρτωση δημιουργών
    • Δημόσια Διεπαφή – API
    • Static και final μέλη, Static Factory μέθοδοι
    • Wrapper Κλάσεις, Κλάσεις Integer, BigInteger, BigDecimal
    • Auto-boxing – Auto-unboxing
    • Η κλάση StringBuilder 
  1. Κληρονομικότητα και Υπερκάλυψη μεθόδων – Πολυμορφισμός
    1. Ιεραρχία Κληρονομικότητας
    2. Κληρονομικότητα, Superclass – Subclass
    3. Δημιουργοί
    4. Protected μέλη
    5. Υπερκάλυψη (override)
    6. Πολυμορφισμός, instanceof
    7. Κληρονομικότητα vs composition

Η «αξία» του προγράμματος

Η καρδιά του προγράμματος είναι ο κώδικας και η ανάπτυξη λογισμικού. Οι δεξιότητες που θα αποκτηθούν θα επιτρέψουν στους εκπαιδευόμενους να μπορούν να κατανοήσουν εύκολα κάθε γλώσσα προγραμματισμού και να γίνουν όχι μόνο επιτυχημένοι προγραμματιστές αλλά και επαγγελματίες στο χώρο των τεχνολογιών της πληροφορίας.

Γιατί να το παρακολουθήσει κάποιος

Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο να:

  1. Να παράσχει στους εκπαιδευόμενους τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες στον προγραμματισμό Η/Υ με java όπως ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη προγραμμάτων με ολοκληρωμένα περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών Java (Integrated Development Environment - IDE), καθώς και ο έλεγχος και η αποσφαλμάτωση μέσα από την παρουσίαση πολλών παραδειγμάτων.
  2. Να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι σύγχρονες τεχνικές δομημένου και αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού

Διδάσκοντες

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ
Επιστημονικός υπεύθυνος προγράμματος
ΕΔΙΠ Σχολής Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας, ΟΠΑ
 
ΑΝΝΑ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΥ
BSc Informatics, MSc Advanced Informatics and Computing Systems
 

Πιστοποιητικό Παρακολούθησης

Στους εκπαιδευόμενους που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα χορηγείται Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το οποίο συνοδεύεται από Συμπλήρωμα του Πιστοποιητικού, στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά το αντικείμενο του προγράμματος, οι θεματικές ενότητες που παρακολούθησε ο εκπαιδευόμενος, καθώς και η μεθοδολογία εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε.

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

  • elearning.aueb.gr
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 210 8203753 (12.00-15.00)
  • Κεφαλληνίας 46, Αθήνα 11251

Newsletter

  • Τα προγράμματά μας ανανεώνονται συνεχώς. Αφήστε μας το email σας να σας ενημερώνουμε.

Log in

create an account

fb iconLog in with Facebook