eLearning Ο.Π.Α. - Προγραμματισμός με Java: Από το Α στο Ω - Πρόγραμμα elearning ΟΠΑ

eLearning Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Παράταση εγγραφών του νέου κύκλου elearning προγραμμάτων έως τις 16 Μαΐου 2021.

Πατήστε για να ενημερώνεστε για το πρόγραμμα

Συνεχίστε να μαθαίνετε νέα για το πρόγραμμα, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.

Έναρξη Μαθημάτων: 19 Μαΐου 2021 Λήξη Εγγραφών: 9 Μαΐου 2021

Προγραμματισμός με Java: Από το Α στο Ω

Το πρόγραμμα «Προγραμματισμός με Java: Από το Α στο Ω» έχει σχεδιαστεί για εκπαιδευόμενους που δεν έχουν καμία γνώση προγραμματισμού. Ξεκινάει από το Α του προγραμματισμού, τον Δομημένο Προγραμματισμό, και φτάνει στο Ω, τον Αντικειμενοστραφή Προγραμματισμό. Σκοπός του προγράμματος είναι να προσδώσει στους εκπαιδευόμενους τις απαραίτητες αλλά και προηγμένες γνώσεις και δεξιότητες στο πεδίο του προγραμματισμού ώστε να εξελιχθούν προσωπικά και επαγγελματικά και να γίνουν ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας. Οι εκπαιδευόμενοι θα μάθουν να αναπτύσσουν προγράμματα Java με τη χρήση του ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης εφαρμογών IntelliJ IDEA μέσα από πρακτικά παραδείγματα βασισμένα σε βιντεοδιαλέξεις, παρουσιάσεις, ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, και εργασίες.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του Προγράμματος, θα παρουσιαστούν αναλυτικά θέματα πρωταρχικών και σύνθετων τύπων δεδομένων, μεθόδων, δομημένου προγραμματισμού, διαχείρισης λαθών, αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού, κληρονομικότητας, υπερκάλυψης μεθόδων, πολυμορφισμού, interfaces και έτοιμων δομών δεδομένων όπως ArrayList. Στο Πρόγραμμα περιλαμβάνεται και η παρουσίαση των GitHub και Git, με σκοπό οι εκπαιδευόμενοι να δημιουργήσουν ένα portfolio για την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη στην αγορά εργασίας.

Η μεγάλη αξία του Προγράμματος έγκειται στο ότι εστιάζει και προσαρμόζει το εκπαιδευτικό μοντέλο στους απολύτως αρχάριους χρήστες και τους οδηγεί με συστηματικό τρόπο στην κατάκτηση τόσο των βασικών δεξιοτήτων προγραμματισμού, όσο και στη συνέχεια στην απόκτηση προηγμένων δεξιοτήτων με επαγγελματικό προσανατολισμό.

Η γλώσσα Java και ο προγραμματισμός αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ψηφιακής οικονομίας στον 21ο αιώνα με αποτέλεσμα τη μεγάλη ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού με τις παραπάνω γνώσεις και δεξιότητες. Για το λόγο αυτό το παρόν πρόγραμμα προτείνεται σε όλους όσους θέλουν να εξελιχθούν προσωπικά και επαγγελματικά και να επαυξήσουν τις δυνατότητες και προοπτικές απασχολησιμότητάς τους στο σύγχρονο ψηφιακό οικονομικό περιβάλλον.

Σε ποιους απευθύνεται

  • Εκπαιδευόμενοι χωρίς πρότερη εμπειρία και γνώση στον προγραμματισμό που επιθυμούν να αναπτύξουν τις προσωπικές ή επαγγελματικές τους δεξιότητες

 

Ενότητες

Ενότητα 1 – Εισαγωγή και Πρωταρχικοί Τύποι Δεδομένων 

  • Εισαγωγή στην Java
    • Ιστορική εξέλιξη
    • JRE/JDK – OpenJDK
    • Εκδόσεις της γλώσσας Java (Java versions)
    • Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών (IDEs)
    • IntelliJ IDEA
    • Το πρώτο πρόγραμμα – Hello World
    • Σχόλια και εσωτερική τεκμηρίωση
    • Git & GitHub
  • Τύποι Δεδομένων – Ο Τύπος Ακέραιος (int)
    • Δεδομένα, Τύποι Δεδομένων και μεταβλητές
    • Πρωταρχικοί Τύποι Δεδομένων
    • Δηλώσεις μεταβλητών και αναγνωριστικά
    • Ο τύπος int, Αριθμητικοί τελεστές και παραστάσεις ακεραίων
    • Typecast και μετατροπή τύπων
    • Έξοδος ακεραίων, Είσοδος με Scanner
    • Σφάλματα προγραμματισμού
  • Η δομή δεδομένων boolean και οι δομές ελέγχου while και if
    • Συνθήκες Αλήθειας, Μεταβλητές τύπου boolean
    • Σχεσιακοί τελεστές – Λογικοί Τελεστές
    • Παραστάσεις και εκχωρήσεις
    • Είσοδος / Έξοδος τιμών boolean
    • Δομές Ελέγχου while – do/while
    • Δομή Ελέγχου if – if/else – nested if
    • Τριαδικός τελεστής
  • Ο τύπος δεδομένων Χαρακτήρας και οι δομές ελέγχου for και switch/case
    • Αναπαράσταση χαρακτήρων – ASCII / Unicode
    • Ο τύπος δεδομένων char, Συγκρίσεις
    • Είσοδος / Έξοδος τιμών τύπου char
    • Η δομή ελέγχου for, Η εντολή switch
    • Εκτέλεση και έλεγχος προγράμματος
  • Οι τύποι δεδομένων float / double
    • Αριθμοί κινητής υποδιαστολής
    • Αναπαράσταση πραγματικών αριθμών
    • Οι τύποι δεδομένων float / double
    • Τελεστές, Typecast, Είσοδος Έξοδος
    • Σφάλματα Αναπαράστασης και υπολογισμού
    • Παραδείγματα / Εφαρμογές

Ενότητα 2 – Σύνθετοι Τύποι Δεδομένων – Array και String

  • Πίνακες (Arrays)
    • Δήλωση πίνακα - Αρχικοποίηση πίνακα
    • Πρόσβαση σε θέσεις πίνακα
    • Πρωταρχικοί και σύνθετοι τύποι δεδομένων (Primitive vs reference)
    • Μονοδιάστατοι πίνακες
    • Ο τελεστής new - Δείκτες και αναφορές
    • Πολυδιάστατοι πίνακες
    • Η κλάση Arrays
  • Η δομή δεδομένων String
    • Συμβολοσειρές και η κλάση String
    • Immutability και String Constant Pool
    • Συλλογή σκουπιδιών (Garbage Collection)
    • Πίνακες χαρακτήρων και Strings
    • Ανάγνωση, αναζήτηση και ανάλυση Strings (Read, Search and Parse Strings)
    • StringBuilder

Ενότητα 3 – Δομημένος Προγραμματισμός, Μέθοδοι, Εξαιρέσεις, Είσοδος /
                     Έξοδος σε Αρχεία και Εφαρμογές

  • Μέθοδοι
    • Συναρτήσεις / Διαδικασίες / Μέθοδοι
    • Μέθοδοι σε βάθος
    • Τυπικές παράμετροι, πραγματικές παράμετροι
    • Τοπικές μεταβλητές, καθολικές μεταβλητές
    • Μέθοδος περάσματος κατά τιμή
    • Swap, τιμές εξόδου, Κλήση μεθόδων
  • Εφαρμογές και παραδείγματα στον Δομημένο Προγραμματισμό
    • Δομημένος Προγραμματισμός
    • Εφαρμογές / Παραδείγματα
    • Έλεγχος, Δοκιμαστικά δεδομένα, Αναμενόμενα αποτελέσματα
  • Χειρισμός Λαθών – Εξαιρέσεις – Java I/O
    • Κατηγορίες Εξαιρέσεων
    • Σύνταξη και παραδείγματα
    • Αυτόματη διαχείριση πόρων
    • Είσοδος/Έξοδος δεδομένων από/σε αρχεία
    • Input/Output Ροές, Τύποι Ροών
    • Αρχεία χαρακτήρων
    • Αρχεία χαρακτήρων με Scanner και PrintWriter
    • Ροές bytes 

Ενότητα 4 – Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός

  • Κλάσεις, Αντικείμενα, Δημιουργοί και Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
    • Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
    • Απόκρυψη πληροφοριών και ενθυλάκωση
    • Χαρακτηρισμοί πρόσβασης, Δημόσιες vs ιδιωτικές μέθοδοι
    • Packages, Κλάσεις και αντικείμενα
    • Δημιουργοί, setters / getters (mutators / accessors)
    • Μοντέλο πελάτη – εξυπηρετητή
    • Σχεδιασμός κλάσεων με UML
    • Υπερφόρτωση και υπερφόρτωση δημιουργών
    • Δημόσια Διεπαφή – API
    • Static και final μέλη, Static Factory μέθοδοι
    • Wrapper Κλάσεις, Κλάσεις Integer, BigInteger, BigDecimal
    • Auto-boxing – Auto-unboxing
    • Η κλάση StringBuilder 
  • Κληρονομικότητα και Υπερκάλυψη μεθόδων – Πολυμορφισμός
    • Ιεραρχία Κληρονομικότητας
    • Κληρονομικότητα, Superclass – Subclass
    • Δημιουργοί
    • Protected μέλη
    • Υπερκάλυψη (override)
    • Πολυμορφισμός 
  • Προηγμένα θέματα αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού
    • Abstract Κλάσεις / Anonymous κλάσεις / Generics
    • Interfaces / Functional interfaces
    • Callback functions και Lambdas
    • Δομές Δεδομένων και Java Collections (List, Set, Queue, Stack, Map, HashMap)
    • Streams API

Η «αξία» του προγράμματος

Η αξία του Προγράμματος έγκειται στο ότι επικεντρώνεται με συστηματικό τρόπο σε εκπαιδευόμενους που δεν έχουν καμία πρότερη γνώση προγραμματισμού και τους οδηγεί βήμα-βήμα στο να μπορούν να μετατρέπουν τις ιδέες τους σε προγράμματα και να αναπτύσσουν υπηρεσίες και προϊόντα λογισμικού. Οι δεξιότητες που θα αποκτηθούν θα επιτρέψουν στους εκπαιδευόμενους να γίνουν όχι μόνο επιτυχημένοι προγραμματιστές στη Java αλλά και επαγγελματίες στο χώρο της ανάπτυξης λογισμικού, ενώ θα μπορούν να παρουσιάζουν τις γνώσεις τους σε μελλοντικούς εργοδότες μέσα από τα project τους στο GitHub. Θα μπορούν επίσης μετά την επιτυχή παρακολούθηση του Προγράμματος να συνεχίσουν την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη σε στρωματοποιημένες (Full Stack) αρχιτεκτονικές ανάπτυξης εφαρμογών.

Γιατί να το παρακολουθήσει κάποιος

Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο να:

  1. Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν οι εκπαιδευόμενοι σύγχρονες τεχνικές δομημένου και αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού με ολοκληρωμένα περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών.
  2. Να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι πρακτική εμπειρία στη χρήση της γλώσσας Java τόσο μέσα από μια σειρά παραδειγμάτων, εφαρμογών και εργασιών όσο και μέσα από την ανάπτυξη μίας μεγάλης εφαρμογής που θα ενοποιεί τις γνώσεις και δεξιότητες που έχουν αποκτήσει.
  3. Να δημιουργήσουν οι εκπαιδευόμενοι ένα portfolio στο GitHub για την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη.  

Διδάσκοντες

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ
Επιστημονικός υπεύθυνος προγράμματος
ΕΔΙΠ Σχολής Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας, ΟΠΑ
 
ΑΝΝΑ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΥ
BSc Informatics, MSc Advanced Informatics and Computing Systems
 

Πιστοποιητικό Παρακολούθησης

Στους εκπαιδευόμενους που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα χορηγείται Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το οποίο συνοδεύεται από Συμπλήρωμα του Πιστοποιητικού, στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά το αντικείμενο του προγράμματος, οι θεματικές ενότητες που παρακολούθησε ο εκπαιδευόμενος, καθώς και η μεθοδολογία εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε.

 

 

Στοιχεία Επικοινωνίας

  • elearning.aueb.gr
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 210 8203753 (επικοινωνία μόνο μέσω email)
  • Κεφαλληνίας 46, Αθήνα 11251

Newsletter

  • Τα προγράμματά μας ανανεώνονται συνεχώς. Αφήστε μας το email σας να σας ενημερώνουμε.

Log in

create an account