eLearning Ο.Π.Α. - Στρατηγική των Επιχειρήσεων

eLearning Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Έναρξη Μαθημάτων: 26 Οκτωβρίου 2017 Λήξη Εγγραφών: 19 Οκτωβρίου 2017

Στρατηγική των Επιχειρήσεων

To πρόγραμμα φιλοδοξεί να δώσει σε στελέχη επιχειρήσεων, επαγγελματίες, αλλά και φοιτητές / σπουδαστές οι οποίοι ενδιαφέρονται για το αντικείμενο του προγράμματος, το πλαίσιο για να μπορούν να σκέφτονται στρατηγικά, ακόμα και σε δύσκολες περιόδους όπως αυτές που βιώνουμε σήμερα. Ενδεικτικά θα προσεγγίσουμε:

  • Τι είναι στρατηγική; Το διαμάντι της στρατηγικής ως ένας εύληπτος τρόπος κατανόησης της στρατηγικής μιας επιχείρησης.
  • Τον τρόπο με τον οποίο τα στελέχη μπορούν να τοποθετήσουν (position) την επιχείρησή τους απέναντι στις δυνάμεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, ώστε να εκμεταλλευθούν αυτές τις δυνάμεις ή ακόμα και να τις επηρεάσουν προς όφελός τους.
  • Πώς μπορεί η επιχείρηση να αναπτύξει τους πόρους και τις ικανότητες εκείνες που απαιτούνται για να πετύχει, να διατηρήσει και να βελτιώσει την θέση της στην αγορά.
  • Ποιές οι δυνητικές στρατηγικές ανάπτυξης σε ένα υφεσιακό περιβάλλον. Ποια τα υπέρ και τα κατά της κάθε στρατηγικής επιλογής.
  • Γιατί η στρατηγική ανάπτυξης συχνά καταλήγει σε αποτυχία παρά σε επιτυχία; Πως μια επιχείρηση μπορεί να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες επιτυχίας μιας στρατηγικής ανάπτυξης.
  • Αξιολόγηση και επιλογή στρατηγικής. Πως μπορούμε να καταλήξουμε σε ένα διαχειρίσιμο αριθμό εφικτών, αποδεκτών και ταιριαστών κινήσεων στρατηγικής.
  • Τις ενδεικνυόμενες στρατηγικές επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Γιατί η στρατηγική είναι δύσκολες αποφάσεις ‘τι κάνουμε, αλλά κυρίως τι ΔΕΝ κάνουμε (trade-offs)’;
  • Πώς είναι δυνατόν να υλοποιηθεί πιο αποτελεσματικά η στρατηγική; Ποιος ο ρόλος των τμημάτων της επιχείρησης στη διαμόρφωση και υλοποίησή της;
  • Ποιά οχήματα υλοποίησης της στρατηγικής (εξαγορές, συγχωνεύσεις, συμμαχίες, ίδια ανάπτυξη) ενδείκνυνται κατά περίπτωση.
  • Τέλος, τί αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στην επιχείρηση, ώστε να αναπτυχθεί ένας υγιής στρατηγικός διάλογος.

Σημείωση: Στους εκπαιδευομένους που θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα, διανέμεται δωρεάν το best seller βιβλίο Στρατηγικής του καθηγητή κ. Βασίλη Παπαδάκη «Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία», Εκδόσεις Ε. Μπένου, 7η έκδοση, 2016.

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων (μικρών, μεσαίων και μεγάλων), σε νέους επιχειρηματίες (νεοφυείς επιχειρήσεις), σε επαγγελματίες και εργαζόμενους οι οποίοι θα επιθυμούσαν να κατανοήσουν καλύτερα τη στρατηγική των επιχειρήσεών τους, καθώς και σε φοιτητές/σπουδαστές.  
Κατά συνέπεια το πρόγραμμα απευθύνεται τόσο σε αυτούς οι οποίοι συμμετέχουν στη χάραξη της στρατηγικής των επιχειρήσεών τους όσο και σ’ αυτούς οι οποίοι καλούνται να υλοποιήσουν τη στρατηγική. Συχνά η στρατηγική δεν αποτυγχάνει στη σύλληψή της αλλά στην υλοποίησή της.

Ενότητες

  • Τί είναι Στρατηγική, Το ραγδαία μεταβαλλόμενο εξωτερικό περιβάλλον, Μελέτες Περίπτωσης
  • Η Στρατηγική ως δημιουργία θεμελιωδών ικανοτήτων, Μελέτες Περίπτωσης
  • Όραμα-Αποστολή, Μελέτες Περίπτωσης
  • Στρατηγική ανάπτυξης, Μελέτες Περίπτωσης
  • Στρατηγική ανταπόκρισης στην κρίση, Μελέτες Περίπτωσης
  • Υλοποίηση Στρατηγικής μέσω Εξαγορών, Συγχωνεύσεων, Στρατηγικών Συμμαχιών, Μελέτες Περίπτωσης
  • Ανταγωνιστική Στρατηγική, Μελέτες Περίπτωσης
  • Δημιουργία Στρατηγικά Ευέλικτης Επιχείρησης, Μελέτες Περίπτωσης
  • Ο δικός σας ρόλος στη διαμόρφωση και υλοποίησης της Στρατηγικής, Μελέτες Περίπτωσης

Η «αξία» του προγράμματος

To πρόγραμμα φιλοδοξεί να δώσει σε στελέχη επιχειρήσεων, επαγγελματίες, αλλά και φοιτητές/σπουδαστές οι οποίοι ενδιαφέρονται για το αντικείμενο του προγράμματος, το πλαίσιο για να μπορούν να σκέφτονται στρατηγικά, ακόμα και σε δύσκολες οικονομικές περιόδους όπως αυτές που βιώνουμε σήμερα.

Γιατί να το παρακολουθήσει κάποιος

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι/συμμετέχοντες θα είναι σε θέση:
  • Να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες στρατηγικής και τις απόψεις και προσεγγίσεις που έχουν αναπτυχθεί στη βιβλιογραφία και την επιχειρηματική πρακτική.
  • Να μάθουν να χρησιμοποιούν βασικές τεχνικές και μεθόδους στρατηγικής ανάλυσης, καθώς και να αντιληφθούν τα προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν τα στελέχη στην υλοποίησή τους.
  • Να αντιληφθούν πως μπορεί μια επιχείρηση να αναπτύξει τους πόρους και τις ικανότητες εκείνες που απαιτούνται για να πετύχει, να διατηρήσει και να βελτιώσει την θέση της στην αγορά.
  • Να κατανοήσουν πως διαμορφώνεται η στρατηγική, με δεδομένο έναν αριθμό στρατηγικών επιλογών (οι οποίες περιλαμβάνουν: το εύρος και είδος δραστηριοτήτων, την ανταγωνιστική στρατηγική, την υλοποίηση της στρατηγικής μέσω εξαγορών/συγχωνεύσεων/συμμαχιών/ίδιας ανάπτυξης και τον χρονισμό των κινήσεων στρατηγικής).
  • Να αντιλαμβάνονται και να αξιολογούν τις εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές που μπορεί να ακολουθήσει μια επιχείρηση. Ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές; κάτω από ποιες συνθήκες;
  • Να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών ανάπτυξης μέσω εξαγορών/ συγχωνεύσεων. Κάτω από ποιες συνθήκες πετυχαίνουν ή αποτυγχάνουν.
  • Να αντιληφθούν τον τρόπο με τον οποίο τα ίδια τα στελέχη μπορούν να τοποθετήσουν (position) την επιχείρηση απέναντι στις δυνάμεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, ώστε να εκμεταλλευθούν αυτές τις δυνάμεις ή ακόμα και να τις επηρεάσουν προς όφελός τους.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της υλοποίησης της στρατηγικής και το ρόλο που διαδραματίζουν στην αποτελεσματική υλοποίηση η κατάλληλη οργάνωση, συστήματα, ανθρώπινο δυναμικό, αξίες, κουλτούρα κλπ.
  • Να αντιλαμβάνονται πως είναι δυνατόν να υλοποιηθεί πιο αποτελεσματικά η στρατηγική που διαμορφώθηκε. Ποιος ο ρόλος των τμημάτων της επιχείρησης (πχ μάρκετινγκ, παραγωγή, χρηματοοικονομικό κ.α.), στην διαμόρφωση και υλοποίηση της στρατηγικής.

Διδάσκοντες

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ
Επιστημονικός υπεύθυνος προγράμματος
Καθηγητής στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΟΠΑ
 
ΣΤΑΥΡΟΣ ΒΟΥΡΛΟΥΜΗΣ
Υποψήφιος Διδάκτορας, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΟΠΑ
 
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΚΑΛΕΤΡΗΣ
Υποψήφιος Διδάκτορας, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΟΠΑ
 
ΑΝΤΩΝΙΑ ΛΑΜΠΑΚΗ
Υποψήφια Διδάκτορας, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΟΠΑ 

Βεβαίωση παρακολούθησης

Στους εκπαιδευόμενους που θα ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης, η οποία συνοδεύεται από συμπληρωματική βεβαίωση στην οποία αναφέρονται αναλυτικά το αντικείμενο του προγράμματος, οι θεματικές ενότητες που παρακολούθησε ο εκπαιδευόμενος, καθώς και η μεθοδολογία εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε. Τα προγράμματα eLearning του ΟΠΑ δεν οδηγούν στην απόκτηση πτυχίου, διπλώματος ή άλλης πιστοποίησης.

Στοιχεία Επικοινωνίας

  • elearning.aueb.gr
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • 210 8203753 (10.00-18.00)
  • 210 8203756
  • 4ος όροφος, Πατησίων 80, Αθήνα 10434

Πληροφόρηση

Newsletter

  • Τα προγράμματά μας ανανεώνονται συνεχώς. Αφήστε μας το email σας να σας ενημερώνουμε.

Log in

create an account

fb iconLog in with Facebook